לרגש ולהתרגש עם משלוח פרחים
מתן פרחים הוא נוהג מקובל בתרבות האנושית משחר ההיסטוריה. חפירות ארכיאולוגיות מראות שכבר בתקופות הפרה היסטוריות קברו אנשים יחד עם פרחים כדי שיהיה להם נעים בעולם הבא. תחום הפרחים הוא חלק מושרש בתרבות האנושית ונושא הפרחים התפתח לרמה של שפת סמלים ומסרים לכל סוג פרח ולכל צבע של פרח. למשל ורדים נחשבים לפרחי יוקרה כאשר ורדים אדומים מביעים אהבה ותשוקה עזה, ורדים ורודים מביעים אהבה רומנטית עדינה ורכה, וורדים לבנים מביעים טוהר והוקרה.
האקט של משלוח פרחים ומתן זרי פרחים קיים בכל צורות הביטוי התרבותי כולל בסרטים, אופרות, שירים וספרים.מסיבה זו מתן פרחים מושרש כל כך חזק בתת מודע האנושי שאין כמעט אדם שמקבל משלוח פרחים שלא מגיב ספונטנית למחווה זו. מסיבה זו נתינת זרי פרחים שונה מנתינת שוקולד, יין או ספר מפני שפרחים מעוררים תגובה ספונטנית ובלתי נשלטת של התת מודע ובזה כוחו וייחודו של משלוח הפרחים שתמיד מרגש ומשמח את מקבל או מקבלת הפרחים.
מאידך, עד לאחרונה משלוח פרחים יצר תגובה רגשית רק בצד אחד, בצד המקבל של הפרחים. שולח הפרחים לא "נכח" במעמד מסירת הפרחים ולכל היותר קבל הודעה יבשה על מסירת משלוח הפרחים, הודעה שלא יוצרת שום תגובה רגשית. אבל עם התפתחות טכנולוגיות הצילום והעברת תמונות מטלפונים ניידים, קיימת אפשרות לשתף את מזמין משלוח הפרחים במעמד המסירה באמצעות תמונה או סרטון. אפשרות טכנולוגית זו הופכת משלוחי פרחים מחוויה של המקבל בלבד לחוויה רגשית הן למקבל והן לשולח. הניסיון מוכיח שתמונת מסירת משלוח פרחים יוצרת מימד חדש ונותנת ערך מוסף שלא קיים במשלוח פרחים קונוונציונלי.
דוגמה טובה מובאת בתמונה של מסירת הסחלב. מהתמונה משתקף שמקבלת הסחלב נדהמת מיופיו ומופתעת מהמתנה. מזמין משלוח פרחים שמקבל הודעת טקסט יבשה: "הסחלב נמסר" לא חווה שום חוויה רגשית מעבר לתחושת ההקלה שהמשלוח הסתיים בהצלחה. אבל מזמין של משלוח פרחים שמקבל תמונה כזו חווה הרגשת שמחה וסיפוק מהתגובה שנשקפת בתמונה ובכך תמונת מסירת הפרחים יוצרת חוויה רגשית חזקה גם אצל המזמין. זו הסיבה שמי ששולח פרחים באמצעות באליזר מרגש ומתרגש בעצמו עם קבלת תמונת מסירת הפרחים.