הזמנת משלוח פרחים מחו"ל לישראל
למזמין משלוח פרחים מחו"ל לישראל יש ארבעה מכשולים: 1) בכל מדינה יש סוגי פרחים נפוצים ותרבות משלוחי פרחים שאופיינית לה. (למשל, בישראל מעדיפים לשלוח פרחים בתחילת פריחתם ע"מ שהזר יחזיק מקסימום זמן. מאידך, ביפן שולחים פרחים בשיא פריחתם כדי ליצור רושם מקסימאלי בזמן מסירת הפרחים). 2) יש קושי של שפה ותקשורת (לקוח צרפתי שיתקשר לחנות פרחים בישראל יתקל בבעיה תקשורת בגלל אי ידיעת השפה). 3) יש קושי בהעברת כספים בטוחה בעסקה (מסירת פרטי כרטיס אשראי בטלפון אינה בטוחה וגם רוב האתרים בישראל לא מקבלים כרטיסי אשראי שמונפקים בחו"ל). 4) במקרה של מחלוקת בין לקוח מחו"ל לבין חנות פרחים, ללקוח עומדים אמצעים מוגבלים בתביעה כנגד החנות.
בגלל קשיים אלו חשוב שלקוח מחו"ל שרוצה להזמין משלוח פרחים לישראל יבחר אתר של חנות פרחים אמינה ומקצועית. כאשר האתר להזמנת משלוחי פרחים יהיה בעל הנתונים הבאים:
1. ממשק המשתמש צריך להיות באנגלית
2. WYSIWYG קרי, מה שרואים זה מה שמקבלים. לכל זר פרחים ובכל גודל (קטן/בינוני/גדול) צריכה להיות תמונה אותנטית, פירוט כמות הפרחים מכל סוג ופירוט מידות הזר.
3. לכל זר פרחים צריך להיות הסבר של המשמעויות והסמליות כפי שמקובל בתרבות הישראלית. בצורה זו אפילו יפני שלא מכיר את התרבות הישראלית יכול לבחור זר פרחים מתאים והולם לאירוע.
4. האתר צריך לקבל כרטיסי אשראי שמונפקים בחו"ל (כ.א. של תיירים) ולא רק כרטיסי אשראי ישראליים. כמו כן, הסליקה חייבת להתבצע אונליין לפי תקן אבטחה PCI הבינלאומי. בנוסף, חשוב שהאתר לא ישמור את פרטי כרטיס האשראי ומיד עם סיום ההזמנה, הלקוח יקבל מייל מפורט עם פרטי הזמנתו.
5. השירות צריך לכלול צילום של מסירת זר הפרחים כך שהלקוח מחו"ל רואה בדיוק מה נמסר לנמען בישראל.
6. מדיניות האתר צריכה להיות ברורה וכוללת התחייבות לעבוד לפי כללי אמון הציבור וחוק הגנת הצרכן. מדיניות זו מבטיחה שבית העסק יהיה הוגן, אמין ולכן אפשר לבטוח בו.
7. החנות צריכה להתחייב שהיא שולחת פרחים טריים ישירות מהסיטונאי לבית הלקוח, שהזמנת משלוח פרחים יכולה להתבצע באותו היום ושהפרחים מובלים ברכב ממוזג ובתוך דלי עם מים.
לסיכום, מומלץ ללקוחות מחו"ל לבצע הזמנת משלוחי פרחים רק מאתרים שעומדים בכל הדרישות הנ"ל (כגון האתר של באליזר משלוחי פרחים).